De donkere kant van Sally Diamond – Liz Nugent

Titel: De donkere kant van Sally Diamond
Auteur: Liz Nugent
Uitgeverij: A.W. Bruna
ISBN: 9789400517066
Verschijningsdatum: Mei 2024
Aantal pagina’s: 416
Uitvoering: Paperback
Serie: Nee

De donkere kant van Sally Diamond geschreven door Liz Nugent is voor mij een eerste kennismaking met het werk van deze schrijfster. En dat doet de schrijfster gelijk met een binnenkomer, want wat is dit boek gruwelijk fantastisch goed geschreven. Al vanaf de eerste bladzijde heeft ze jou in haar greep met dit verhaal en ze weet heel goed jouw aandacht vast te houden tot aan de laatste bladzijde. Het is uniek, spannend en vooral heel gruwelijk, een verhaal die mij nog lang zal bijblijven. Ik ben dan ook erg benieuwd naar nog meer werk van deze schrijfster.

In ‘De donkere kant van Sally Diamond’ leer je Sally kennen, ze is een interessante vrouw die veel op zichzelf is aangewezen. Naast de zorg van haar vader is ze het liefste alleen zonder contact met de buitenwereld. Maar nadat haar vader komt te overlijden heeft hij een verzoek om hem bij het vuilnis neer te zetten, Sally volgt dit verzoek op, waardoor haar leven op zijn kop komt te staan. Door deze gebeurtenis komt ze vol in het nieuws, waardoor ze veel in contact komt met mensen. Hierdoor komt ze er ook achter dat haar ouders haar lang niet alles hebben vertelt over haar verleden. Ze komt erachter dat het toch wel leuk is om vrienden te maken, maar het verleden achtervolgt haar sneller dan ze dacht..

Wauw wat was dit een bijzonder verhaal om te lezen, het is gruwelijk, maar soms liet Sally mij ook hardop lachen door haar gedachten of acties. Je leest vanuit het perspectief van Sally, die overkomt als een kinderlijk personage. Maar gaandeweg het verhaal begin je te begrijpen waarom zij af en toe zo apart reageert. Daarnaast lees je nog over het verleden vanuit Peter zijn perspectief. Vanaf het begin is hij mysterieus en zijn verhaal die komt hard bij je binnen. Wie is hij en wat is zijn connectie met Sally? Gaandeweg het verhaal kom je steeds meer achter de gruwelijke waarheid die ze allebei hebben moeten doorstaan.

De perspectieven wisselen na korte hoofdstukken elkaar af, waarbij het hoofdstuk soms eindigt met een cliffhanger. Hierdoor werd het moeilijk om het boek weg te leggen en lees je het liefste aan een stuk door. Naast dat ik grotendeels romans lees, vind ik het fijn om af en toe een thriller te lezen. En dit boek heeft mijn liefde voor thrillers weer aangewakkerd, want dit smaakt naar meer. Ik hoop dan ook snel meer werk te kunnen lezen van Liz Nugent. Want wat kan zij gruwelijk schrijven, maar dan op een goede manier.

Deze post bevat een recensie exemplaar, waarvoor ik de uitgeverij heel erg wil bedanken. Dit heeft geen invloed op mijn mening, deze zal altijd eerlijk zijn.

Plaats een reactie