Kwaad bloed – Tine Bergen

Titel: Kwaad bloed
Auteur: Tine Bergen
Uitgeverij: Vrijdag
ISBN: 9789464341294
Verschijningsdatum: Januari 2023
Aantal pagina’s: 288
Uitvoering: Paperback
Serie: Nee

Kwaad bloed geschreven door Tine Bergen is een psychologische thriller die in je hoofd kruipt vanaf de eerste bladzijde. Waarin je zeven studenten volgt, waarvan er eentje dood op de grond ligt. Dit maakt jou als lezer nieuwsgierig, waarom ligt hij dood op de grond en vooral hoe heeft dat kunnen gebeuren? Samen met de personages ga je als lezer op zoek naar wat er precies gebeurt is, en gaandeweg het verhaal komen er steeds meer geheimen boven tafel..

In ‘Kwaad bloed’ volg je zeven studenten die zitten opgesloten in een studentenwoning. Waarvan er zes levend zijn en er eentje dood op de grond ligt. Naarmate de nacht vordert komen er steeds meer geheimen boven tafel. Maar wordt er onderling ook geroddeld, telkens wanneer ze denken op het juiste spoor te zitten, komt er weer een geheim naar boven die het gehele verhaal weer laat veranderen. Iedereen heeft zo zijn eigen goede reden, waarom Vinz waarschijnlijk vermoord op de grond ligt. Maar wie zit er nou echt achter? En is het wel moord of blijkt het een stom toeval te zijn?

Het verhaal is opgedeeld in erg korte hoofdstukken, waarbij telkens weer een ander personage aan bod kwam. Deze werd aangeduid in dikgedrukte letters, dit vond ik een erg leuke creatieve oplossing om erachter te komen wie er aan het woord was. Al werd er hierdoor af en toe wel heel snel gewisseld van personage, waardoor het verhaal soms wat ingewikkeld werd.

Zoals we van Tine gewend zijn heeft zij een hele vlotte schrijfstijl, waarbij ze jou tot de laatste bladzijde met vraagtekens laat zitten. Telkens wanneer je denkt hoe het verhaal zal verlopen, weet ze er weer een twist aan te geven. Ze weet als schrijfster heel goed in het hoofd van de lezer te kruipen waardoor je het boek het liefste in een ruk uit wil lezen.

Ondanks dat dit een psychologische thriller is, vond ik dat de spanning ver te zoeken was. Uiteraard was er gedurende het verhaal wel een spanningsboog, eentje die jou als lezer telkens met vraagtekens achterliet. Zelfs het einde blijft een beetje een open einde. Ik had graag nog willen weten hoe het nu verder met de personages af is gelopen. Ondanks dat heb ik wel heel erg genoten van dit verhaal en heeft de schrijfster mij weer weten te verrassen met een plottwist die ik niet aan had zien komen.

Deze post bevat een recensie exemplaar, waarvoor ik de uitgeverij heel erg wil bedanken. Dit heeft geen invloed op mijn mening, deze zal altijd eerlijk zijn.

Plaats een reactie