Stout is leuker – Linda Prins

Titel: Stout is leuker
Auteur: Linda Prins
Uitgeverij: 
Marmer
ISBN:
 9789460686269
Verschijningsdatum: Mei 2023
Aantal pagina’s: 288
Uitvoering: Paperback
Serie:
 Nee

Stout is leuker geschreven door Linda Prins is een roman over het dubbelleven van Eva Jansen. Een verhaal waar ik erg naar uit keek om te gaan lezen, maar gaandeweg het verhaal wist het mij helaas steeds minder te boeien. Het verhaal bleef een beetje op hetzelfde tempo doorgaan, zonder dat er echt diepgang in het verhaal kwam. Maar gelukkig wist het einde dit wel weer goed te maken. Al met al heb ik wel genoten van dit verhaal. Zeker een aanrader als je houdt van boeken waar het ruige leven in voorkomt.

In ‘Stout is leuker’ volg je het verhaal van Eva Jansen. Ze heeft alles wat haar hartje begeert. Een leuke man, een lief kind, een goede vriendengroep en een prachtig huis. Wanneer ze samen naar de reünie gaan waar haar man voor was uitgenodigd, beleeft ze een avontuurtje met de twintig jaar jongere Joe midden tussen de weilanden. En dat avontuurtje brengt haar terug naar haar jeugd, ze besluit dan ook om een nieuw hoofdstuk in haar leven te openen na het eindigen van haar huwelijk.

Ze gaat van het leven van een doorsnee vrouw en moeder naar het leven van de ruige feestjes. Ze verhuist van de mooie villa naar een kleine flat in een niet zo fijne buurt. Daarop volgt een ruige periode waarin ze veel in aanmerking komt met feestjes waarbij de alcohol rijkelijk vloeit en drugs ook geen vreemde is. Daarnaast beleeft ze veel avonturen in bed met verschillende mannen. Maar is dit wel het leven wat ze voor ogen heeft? Of valt dit onder een midlife crisis? Ze weet alleen een ding zeker en dat is dat ze niet terug wil naar haar saaie leven.

Na het lezen van het eerste hoofdstuk keek ik erg uit naar de rest van het verhaal. Alleen het eerste hoofdstuk gaf mij al zoveel vermaak en liet mij kennis maken met de prettige schrijfstijl van Linda Prins. Maar gaandeweg het verhaal bleef het leven van Eva een beetje hetzelfde. Ze ging van het ene feestje naar het andere en beleefde bijna overal het ruige leven.

Het verhaal ging af en toe ook heel snel voor mijn gevoel, zo lag Eva nog in bed en de volgende ochtend was ze ineens bij haar ouders op bezoek, zonder dat hier een mooie verloop in zat. En toch bracht het verhaal ook veel plezier, want de avontuurtjes van Eva waren erg vermakelijk om te lezen. Hoe ongemakkelijk ze zichzelf soms liet overkomen, is wat mij vaak een glimlach op mijn gezicht gaf.

Hoe Eva met haar zoon omging vond ik mooi om te zien, ze stond telkens voor hem klaar. Zelfs als ze met zichzelf even in de knoop zat, wist ze er voor hem te zijn. Dit gaf een hele mooie toevoeging aan het verhaal. Kortom, het verhaal heeft mij veel plezier gegeven, maar het had van mij allemaal iets vloeiender mogen verlopen. Het is zeker wel een aanrader om te lezen als je even weg wilt dromen in het ruige leven van veertiger Eva die duidelijk een dubbelleven lijdt in dit verhaal.

Deze post bevat een recensie exemplaar, waarvoor ik de uitgeverij heel erg wil bedanken. Dit heeft geen invloed op mijn mening, deze zal altijd eerlijk zijn.

Plaats een reactie