Thuis in het onbekende – Vannessa Thuyns

Titel: Thuis in het onbekende
Auteur: Vannessa Thuyns
Uitgeverij: VBK Lab
ISBN: 9789032520717
Verschijningsdatum: Mei 2024
Aantal pagina’s: 304
Uitvoering: Paperback
Serie: Ja (deel 1)

Thuis in het onbekende geschreven door Vannessa Thuyns is een roman zoals we van Vannessa gewend zijn alleen is het deze keer een roman met een vleugje historie. En dat heeft de schrijfster heel mooi weten te combineren met het heden. Thuyns heeft twee sterke vrouwen met ieder hun eigen verhaallijn weten neer te zetten. En het is maar goed dat dit nog maar het eerste deel is, want dit verhaal smaakt naar meer. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het de personages verder zal vergaan in deel twee die in juli 2024 zal verschijnen.

In ‘Thuis in het onbekende’ volg je het leven vanuit twee verhaallijnen, namelijk die van Alexandra, die zich afspeelt in de jaren 1950 in Engeland. Ze is werkzaam als burgemeester van het plaatsje Paddlestone. Ze doet haar uiterste best om zich te redden in deze mannenwereld. Wanneer op een dag een mysterieuze man aanspoelt op het strand, staat heel Paddlestone op zijn kop. De mysterieuze man wordt al snel liefdevol opgenomen door alle dorpsbewoners en hij weet op den duur zelfs het hart van Alexandra te laten smelten, maar dan komt ze achter zijn ware identiteit..

Het andere verhaal speelt zich af in 2001 waarin je Penny beter leert kennen, ze is pas vertrokken naar New York om daar aan haar nieuwe baan in het museum te beginnen. Maar eenmaal aangekomen in de grote stad blijkt haar gehuurde kamer helemaal niet te bestaan en is ze daardoor ook nog eens al haar geld kwijt. Gelukkig komt ze Elliott tegen die werkzaam is als advocaat en haar een slaapplek aanbiedt. Maar Penny is niet van plan om zich te laten helpen door deze man die ze nauwelijks kent. Ze kan toch prima zelf een slaapplek vinden, toch?

Dit boek bestaat in principe uit twee losse verhalen, twee verschillende levens die ver van elkaar verwijderd zijn. Maar toch blijken ze op een bijzondere manier met elkaar verweven. De schrijfster weet jou helemaal in te palmen met dit verhaal, al vanaf de eerste bladzijde werd ik opgeslokt door het verhaal van zowel Penny als Alexandra die het beiden niet gemakkelijk krijgen.

Het verhaal wordt om en om vertelt vanuit de beide dames en dat zorgt er voor dat het moeilijk is om het boek weg te leggen. Ik had af en toe best te doen met Alexandra, ze kreeg het moeilijk in de mannenwereld waarin zij zich bevindt. Maar ook het verhaal van de mysterieuze man die ze James genoemd hebben vond ik erg leuk om over te lezen.

Het verhaal van Penny vond ik nog net iets leuker van die van Alexandra, wellicht kwam dat ook door de manier hoe zij in contact kwam met Elliot. Dit vond ik namelijk een erg vermakelijk hoofdstuk om te lezen. Het boek eindigt met een open einde, wat natuurlijk logisch is aangezien er nog een deel twee komt. Ik kan dan ook niet wachten totdat deze verschijnt zodat ik weer verder kan lezen over deze twee leuke dames en hun verdere avontuur.

Deze post bevat een recensie exemplaar, waarvoor ik de uitgeverij heel erg wil bedanken. Dit heeft geen invloed op mijn mening, deze zal altijd eerlijk zijn.

Plaats een reactie