Ik heb het echt gemaakt – Chantal Claassen

Titel: Ik heb het echt gemaakt
Auteur: Chantal Claassen
Uitgeverij: Zomer & Keuning
ISBN: 9789020553680
Verschijningsdatum: Mei 2024
Aantal pagina’s: 258
Uitvoering: E-book
Serie: Nee

Ik heb het echt gemaakt geschreven door Chantal Claassen is een feelgoodroman, maar weet je ook te raken met het verdriet wat het hoofdpersonage meemaakt. Dit boek gaat over de mode industrie, waardoor ik een beetje Emily in Paris stemming kreeg tijdens het lezen en dat is een positieve toevoeging. Al vanaf de eerste bladzijde weet de schrijfster jou in te palmen met haar verslavende schrijfstijl. Het is op een vlotte manier geschreven waardoor je door de bladzijdes heen vliegt. Een aanrader mocht je even weg willen zwijmelen in de mode wereld waarin het hoofdpersonage zich bevindt.

In ‘Ik heb het echt gemaakt’ volg je het leven van Fabiënne die een succesvolle zakenvrouw is in de mode industrie. Ze heeft er hard voor gewerkt om aan de top te komen zodat ze dit luxeleventje kan veroorloven. Al heeft het ook een klein beetje meegeholpen dat ze een geheime relatie heeft met Max, de directeur van dit grote Nederlandse modemerk. Wanneer ze voor haar werk naar Parijs moet, heeft ze een bizarre ontmoeting met de knappe, maar gevoelige Adam. Hij brengt haar succesverhaal aan het wankelen. Hij weet haar terug te brengen naar haar verleden, waar Fabiënne het liefste nooit weer aan terugdenkt, toch?

Wat was dit een fijn boek om te mogen lezen, ik heb dan ook zo genoten van het verhaal van Fabiënne. Ondanks dat ze een groot succes heeft behaald met haar baan, heeft ze het toch erg moeilijk met haar verleden. Je krijgt als lezer dan ook af en toe een flashback naar haar verleden te lezen, waardoor je haar goed leert kennen. En die flashbacks weten jou te ontroeren, Fabiënne heeft het namelijk niet makkelijk gehad als kind en dat raakt je tijdens het lezen.

Het verhaal rondom de mode industrie vond ik erg leuk om over te lezen, zodra ze Adam ontmoet lijkt het wel alsof het verhaal in een stroomversnelling gaat en ga je nog meer genieten van het verhaal. Adam is zo lief tegenover Fabiënne, dat hij zelfs jouw hart weet te laten smelten.

Ik had al eerder werk gelezen van Chantal Claassen, maar ik denk dat ze zichzelf met dit boek kan overtreffen, want wauw wat heeft ze dit verhaal goed weten neer te zetten. Ondanks dat dit een standalone verhaal is, zou ik het helemaal niet erg vinden om nog eens terug te kunnen keren bij deze personages. Ik kijk in ieder geval alweer uit naar het volgende boek van Chantal Claassen.

Deze post bevat een recensie exemplaar, waarvoor ik de uitgeverij heel erg wil bedanken. Dit heeft geen invloed op mijn mening, deze zal altijd eerlijk zijn.

Plaats een reactie