Vuurrood – Ryanne Veldkamp

Titel: Vuurrood
Auteur: Ryanne Veldkamp
Uitgeverij: April Books
ISBN: 9789464821000
Verschijningsdatum: Mei 2024
Aantal pagina’s: 350
Uitvoering: Paperback
Serie: Ja (deel 3)

Vuurrood geschreven door Ryanne Veldkamp is alweer het derde deel in de geweldige Water & Vuur serie. Opnieuw een verhaal die ik weer in een ruk heb uitgelezen en dat kan ook niet anders met de fantastische schrijfstijl die Ryanne heeft. Ze weet jou als lezer zo in te palmen in het verhaal met zijn prachtige personages dat het ook moeilijk is om het boek weg te leggen. Naast de personages uit de eerdere delen weten ook Kjeld en Ivy een plekje in jouw hart te veroveren. Want wat hebben deze twee een mooie chemie in dit verhaal. Gelukkig hoeven we nog geen afscheid te nemen van deze serie, ik ben dan ook heel benieuwd naar deel 4 ‘Vuurzee’ die in juli zal verschijnen.

In ’Vuurrood’ volg je het leven van Kjeld en Ivy die allebei een moeilijke tijd achter de rug hebben. Ze zijn namelijk allebei in een brand terecht gekomen waarbij ze flink wat littekens hebben opgelopen. En het zijn niet alleen de zichtbare littekens die hun er nog elke dag aan laten denken. Ook mentaal hebben ze het na al die jaren nog steeds zwaar. Kjeld heeft dan ook een hekel aan vuur, en in de liefde zit dat vuur hem ook niet mee. Totdat hij Ivy ontmoet, een tien jaar jongere dame die veel in hem losmaakt. En de klik is wederzijds, of zou dat komen doordat ze zich zo verbonden voelen doordat ze hetzelfde hebben meegemaakt? Samen proberen ze het verleden te accepteren, al blijkt dat niet zo gemakkelijk te gaan.

Wauw is altijd het eerste woord wat in mij naar boven komt na het lezen van een boek van Ryanne. Ze weet jou altijd zo mee te trekken in het leven van de personages. Je leeft je dan ook helemaal in, in hun gevoelens. Waardoor het verhaal je vaak weet te ontroeren, maar dat niet alleen. Ze weet ook je hart te verwarmen door de sterke liefde die er tussen de twee hangt.

Je krijgt tijdens het lezen zo te doen met allebei, vooral met Kjeld die het er nog steeds erg moeilijk mee heeft met wat hij heeft meegemaakt. Dat Ivy er zo goed mogelijk voor hem probeert te zijn is zo lief van haar. En ook dat ontroert je enorm. Het leven na een heftige brand is niet gemakkelijk en dat heeft Ryanne erg goed op papier weten te krijgen.

Het gebeurd mij niet vaak, maar met de boeken van Ryanne weet ik al van tevoren dat ik ze in een dag ga uitlezen. Haar schrijfstijl is zo verslavend goed dat het erg veel moeite kost om het boek weg te leggen. Het verhaal blijft dan ook de hele dag door je hoofd spoken tot het lezen van de laatste bladzijde. Ze weet je zelfs te ontroeren met haar dankwoord. Ik kijk alweer enorm uit naar haar volgende boek!

Deze post bevat een recensie exemplaar, waarvoor ik de uitgeverij heel erg wil bedanken. Dit heeft geen invloed op mijn mening, deze zal altijd eerlijk zijn.

Plaats een reactie